Logopedo, specialiojo pedagogo pagalba

Logopedė Danutė Eičinienė                                       Logopedė, specialioji pedagogė Galina Lobina

Darbo laikas:                                                                Darbo laikas:

Pirmadienis       730 – 1330 val.                                       Pirmadienis       800 – 1900 val.

Antradienis       –                                                           Antradienis       –

Trečiadienis      730 – 1330 val.                                       Trečiadienis      800 – 1830 val.

Ketvirtadienis   730 – 1630 val.                                        Ketvirtadienis   –

Penktadienis    730 – 1630 val.                                        Penktadienis    –

Tėvų konsultacijos vyksta ketvirtadieniais  1224 – 1324 val.

Logopedo darbo tikslas – laiku nustatyti kalbos, kalbėjimo ir kitus komunikacijos sutrikimus ir bendradarbiaujant su pedagogais ir vaikų tėveliais, juos įveikti.

Logopedo veikla darželyje:

  • Išsiaiškina vaikų kalbėjimo, kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų pobūdį.
  • Tiria vaiko kalbą: tartį, kalbos gramatinę sandarą, žodyną, rišliąją kalbą.
  • Dirba su vaikais individualiai ir pogrupiais, taikydama specialiojo poreikio priemones sutrikimams įveikti.
  • Konsultuoja vaikų, turinčių kalbėjimo ir kalbos sutrikimų, tėvelius, mokytojus.
  • Dalyvauja įstaigos vaiko gerovės komisijos veikloje.

Kokie požymiai gali rodyti kalbos sutrikimą?

  • Vienerių – dvejų metukų vaikas netaria jokių garsų.
  • Trejų metų vaikas vartoja tik garsažodžius, garsus, pavienius žodžius.
  • Ketverių – penkerių metų vaiko kalbą sunkiai supranta aplinkiniai, vaikas kalba netaisyklingais sakiniais, nederina žodžių sakiniuose.
  • Penkerių – šešerių metų vaikas netaisyklingai taria garsus, švepluoja.
  • Vaikas mikčioja.
  • Vaikas turi kitų raidos problemų.

Kaip vyksta logopedinės pratybos?

  • Logopedines pratybas vaikai lanko 2 kartus per savaitę. Pratybos trunka apie 20-25 minutes.
  • Pratybų metu lavinama smulkioji motorika, artikuliacinis aparatas, girdimasis suvokimas, sudaromi garsinės analizės ir sintezės pradmenys, mokoma garsų tarimo, diferencijavimo, turtinamas žodynas, ugdoma rišlioji kalba, lavinami regimieji, erdvės, laiko suvokimai.
  • Pratybų metu naudojami įvairūs žaidimai, loto, dėlionės, paveikslėliai, kompiuteriniai žaidimai ir t. t. Kiekvieną žaidimą galima pritaikyti bet kurio garsiuko mokymui. Vaikai žaisdami išmoksta susikaupti ir išlaikyti dėmesį.

Keletas logopedo pastebėjimų:

  • Jeigu vaikui nustatyti kalbos sutrikimai, jis savo problemų ,,neišaugs“. Vaikui tikrai bus reikalinga logopedo pagalba.
  • Yra sudėtingų sutrikimų, kada net suteikus logopedo pagalbą, išlieka liekamieji reiškiniai.
  • Kalbos sutrikimai gali turėti neigiamos įtakos vaiko mokymuisi.
  • Vaikas nekaltas dėl savo kalbos problemų, nekaltinkite ir nekritikuokite jo, o stenkitės suprasti ir padėti.
  • Jūsų vaikučiai patys protingiausi, patys šauniausi, patys geriausi! Tik reikia mokėti su jais dirbti.
  • Bendraukite, girkite vaiką ir neleiskite jam patirti nesėkmių!